
- Nowość w klasycznym wydaniu, czyli RSV4 1100 Factory z owiewkami RS250
- Dyskretny custom, któremu koniecznie trzeba przyjrzeć się bliżej
- Ciekawy projekt Gwenaela Barthélémy
Nowoczesny model z niesamowicie zaawansowaną listą wyposażenia w retro opakowaniu sprzed lat? Poznajcie wyjątkowy projekt Aprilii RSV4 1100 Factory, która powinna stać się inspiracją dla pozostałych producentów motocykli, aby czerpali jeszcze więcej dobroci z genialnej motoryzacji z lat 90. ubiegłego wieku.
Włoski producent motocykli ma na swoim koncie wiele legendarnych modeli, a RS250 z lat 90. ubiegłego wieku zdecydowanie jest jednym z najbardziej kultowych. W 1995 roku RS250 zyskał popularność dzięki swojej zwinności, agresywnej stylistyce i niesamowitym osiągom, stając się marzeniem wielu młodych motocyklistów tamtych czasów. Teraz, dzięki kreatywnemu podejściu jednego z miłośników marki, ten klasyczny model odżywa na nowo i jest połączeniem charakterystycznych obłych kształtów z nowoczesnymi zaletami RSV4 1100 Factory. Brzmi intrygująco.
RSV4 1100 Factory to jeden z najbardziej zaawansowanych motocykli marki Aprilia, który wyposażony jest w potężny silnik w układzie V o pojemności 1099 cm3, który generuje imponującą moc na poziomie 214 KM. Oferuje doskonałe osiągi zarówno na torze, jak i na zwykłych drogach, łącząc precyzyjne sterowanie z zaawansowanymi systemami elektronicznymi wspomagającymi jazdę. Przeniesienie tych nowoczesnych rozwiązań do kształtów klasycznego RS250 z 1995 roku stanowiło nie lada wyzwanie, ale efekt końcowy robi ogromne wrażenie.
Najważniejsze informacje:
- Aprilia RSV4 1100 Factory w klasycznych owiewkach i kształtach z lat 90. ubiegłego wieku.
- Za połączeniem kultowych kształtów z nowoczesnością stoi wenael Barthélémy, który jest fanatykiem marki z Noale.
- Niesamowite połączenie RS250 z RSV4 1100 Factory.
Przeczytaj również:
APRILIA RSV4 i RSV4 FACTORY 2021: Flagowy superbike w nowej odsłonie
Projekt przekształcenia RSV4 1100 w klasyczny RS250 to dzieło pasjonata motocykli, który zainspirowany legendą lat 90., postanowił połączyć najlepsze cechy obu modeli. Proces ten wymagał nie tylko dużych umiejętności technicznych, ale również ogromnej precyzji i dbałości o szczegóły. Wszystko zaczęło się od rozebrania nowoczesnej RSV4, a następnie dokładnego dostosowania elementów klasycznego RS250 do nowej struktury.
Za niesamowitą przeróbką Aprilia RSV4 1100 w owiewki pochodzące z RS250 stoi pasjonat motocykli, Gwenael Barthélémy, który w 2019 roku został właścicielem flagowego supersporta z Noale. Jego miłość do motocykli Aprilia oraz głęboka wiedza techniczna pozwoliły mu na realizację tego ambitnego projektu, jednakże nie wszystkie elementy wykonał samodzielnie. Gwenael zainspirował się klasycznym modelem RS250 z 1995 roku, który sam pamięta z młodzieńczych lat jako symbol doskonałości i innowacji w motocyklach sportowych. Dzięki swojej determinacji i precyzyjnemu podejściu do detali, stworzył unikalną maszynę, która łączy w sobie najlepsze cechy przeszłości i teraźniejszości.
Barthélémy swoją wizję postanowił ziścić współpracując z kilkoma firmami, które dosadnie sprawdził na przestrzeni lat oraz poprzednich projektów. Firma Corbex z Genewy odpowiedzialna była za zbudowanie przedniego stelaża, który musiał zostać dopasowany z zupełnie nowej, a jednocześnie starej lampy. Dodatkowo pracownicy wykonali również klasyczne malowanie i warto zaznaczyć, że jedynie logo marki oraz kształt lwa na froncie to naklejki. Wszystkie inne elementy są namalowane. Carbone Junke wykonała tylną ramę pomocniczą, a także przednie owiewki oraz dodatkowe dwa wloty powietrza oraz tylny błotnik z karbonu. Adaptacja przestarzałego reflektora do nowoczesnej wiązki dto zasługa Jake Apiata, a siedzisko to dzieło firmy Biman.